Nastavak skripte iz harmonije, vašeg omiljenog predmeta 😉
- Hromatska modulacija (pdf, 62kb – u ovoj lekciji opisana je i promena sklopa dijatonskih trozvuka i dijatonskih četvorozvuka)
- Hromatska modulacija uz pomoć N6 (pdf, 33kb)
- Hromatska modulacija uz pomoć tercnog srodstva (pdf, 44kb)
- Hromatska modulacija uz pomoć alterovanih akorada hromatskog tipa (pdf, 42kb)
Ovi tekstovi o hromatskim modulacijama zaštićeni su Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Serbia License.
Mozete mi reci za -Hromatska modulacija sa kvintnom sdrodnost i tercnom i hromatska modulacija sa pomoc promjena akordima? Hvala
Draga Jelena, skripte iz harmonije koje sam ovde postavila, nastale su još dok sam pratila predavanja u srednjoj školi (za razliku od skripti iz istorije muzike, koje, sticajem okolnosti, pišem ponovo). Sve što sam imala o harmoniji, ja sam već postavila. Ukoliko neko od posetilaca ima još nešto o ovoj oblasti (N6) ili o harmoniji uopšte, ja ću to rado postaviti…
Inače, mislim da ti puno može pomoći i knjiga „Harmonija sa harmonskom analizom“, Dejana Despića.
da li biste mogli da napišete nesto o tonalnom istupanju, posto se u delu istupanje u napolitansku sferu nalazi ono sto me interesuje a to je DN6.
pa ne pomaze mi bas mnogo al cu probati da ga nadjem
Jelena, nešto više o Napolitanskom sekstakordu imaš ovde (alteracija II stupnja na niže). Nadam se da će pomoći 🙂
Potrebna mi je pomoc. Zanima me kako se gradi dominanta za napolitanski?
Da, zaboravih – mislim da su od skoro uveli i obavezno polaganje testa opšte kulture na prijemnom, ali to ne bi trebalo da bude problem 😀
@drveni_advokat
Hvala ti 🙂
@Ketchua
ako se dobro sećam, kada upisuješ FMU kao instrumentalista, onda na prijemnom treba da odsviraš 3-4 kompozicije iz različitih epoha i da položiš solfeđo, koji se sastoji iz pismenog dela (diktat) i usmenog dela (pevanje i čitanje nota, tj. parlato).
Što se teoretskog odseka tiče, nisam sigurna, ali mislim da se tu polaže solfeđo i radi se harmonska analiza neke kompozicije koju dobiješ na licu mesta. U tom slučaju ne svira se resital. Ako se stvarno odlučiš za upis, raspitaću se tačnije šta sve treba.
Što se tiče čitanja u bas ključu i prepoznavanja četvorozvuka, sve je to stvar vežbanja – kao što si naučio ćirilicu i latinicu, tako ćeš brzo naučiti i ovo. I opet kažem, ako ti treba pomoć, javi se 🙂
Marija: Hvala. Neckam se vec neko vreme, posto sam po pitanju solfedja bukvalno nepismen. A ne znam ni kako izgleda prijemni. Ali, listao sam prijemni za jazz odsek na Amsterdamskom konzervatorijumu (najjaci jazz odsek u Evropi, pored Graca i Kelna), i prijemni je smesan. Jedino sto znam da ne bih polozio (bez spremanja) je citanje u bas kljucu i prepoznavanje cetvorozvuka. Videcemo, imam jos sest godina fore da upadnem na budzet. 😀
ovo je već preteško za mene, ali sam sigurna da ima ljudi kojima će koristiti. svaka čast Marija!
Ako se odlučiš, javi – pomoći ću koliko mogu 😀
Marija, meni treba pomoc. Tj. mom detetu. Drugi je razred muzicke skole. Nikako ne moze da nauci diktat. Dali mi mozete kazati kako da joj pomognem? Na koji nacin da vezbam sa njom?
Hvala Vam unapred. Sladjana
da li Vi znate note? Ako je odgovor pozitivan probajte sa tzv. auto diktatom: pesmicu koje dete zna po sluhu (danas nam je divan dan, u šumici zeka…) neka proba da „skine“ solmizacijom pevajući u C-duru. To zapiše na notni papir i tek onda proveri na instrumentu koji svira da li je dobro zapisalo.
Tako vežba: određivanje vrste takta (peva pesmicu i broji kakav je puls: da li je trodel ili dvodel, tj. da li je naglasak na tri ili na dva), ritmička trajanja, koriguje sebe u tonskim visinama. Što je najbitnije nije vremenski ograničeno, peva melodiju koju poznaje a vežba sve elemente diktata i još kao veliki „skida“ melodije… Srećno 🙂
Ana, puno hvala na odličnom uputstvu 🙂
Ah, jos malo literature za kasne vecernje sate. Samo nastavi, mozda jednog dana i odlucim da upisem TO na FMU. 😀